Je Piropo Opravdu Jen Catcalling v Přestrojení?

Starosta Buenos Aires Mauricio Macri, dělal titulky v poslední době, když se na fotku dívá nezletilou popová hvězda šel virové. Macri už vybojoval pověst tak trochu chlípný, když řekl, že úsilí o snížení obtěžování ulice, „Ženy, které říkají, že se mi to nelíbí, a jsou uraženi, já tomu nevěřím. Není nic hezčího než piropo, i když je to doprovázeno něco urážlivého, pokud někdo říká, že má hezký zadek‘ [nice ass], je to všechno dobré.“

Pokud Macri slova byla grafika, přesto mluví k tradici piropos — veřejné připomínky k ženám — jako relikt 19. století dvoření postupy a formy obtěžování. Kultura piropos stále ovlivňuje AMERICKÉ Latinas dnes, neboť zkušenosti ulici obtěžování prostřednictvím složité kombinace rasy, pohlaví, a ekonomie. 2014 průzkum z nátlakovou skupinu Zastavit na Ulici Obtěžování zjistil, že Afro-Američané a Hispánci byli více pravděpodobné, že říkají, že zkušený obtěžování, než non-Hispánský whites, a že 70 procent Latinos dotázaných řekl, že se obával eskalace a odveta od jejich obtěžování. Hispánci jsou také pravděpodobné, že byly ulici obtěžoval před věku 17 let.

Ve snaze pochopit, jak piropos vliv Latinas, online-lekarna-cz.cz natáhl na tři aktivisté a odborníci — Mariana Achugar, asistent profesor Hispánských studií a získání druhého jazyka na Carnegie Mellon University a autor Piropos jako Metafory pro Genderových Rolí ve španělsky Mluvících Kultur; Juana María Rodríguez, profesorka genderových a ženských studií na University of California, Berkeley, a Lani Shotlow Rincon, kdo je na představenstvo nátlakovou skupinu Zastavit na Ulici Obtěžování a autor Moje Jméno Není Hej Baby kampus průvodce nekončící ulice pronásledování — diskutovat o tom, co přesně pojem znamená, a co může (nebo by měl) být provedeno, aby se ke zmírnění jeho dopadů.

Jaké jsou piropos, a jak se liší od ulice obtěžování, jak je chápán v USA?
Mariana Achugar: Piropos jsou formou koketní ulici mluvit, že obvykle byly považovány za komplimenty, které používá jazyk hrát a podle žen fyzické vlastnosti nebo pánské rytířství jako „Tus ojos son dos luceros,“ [Tvé oči jsou dvě hvězdy]. V dnešní době, tyto postupy se změnily, spolu s rolí muže a ženy v kulturách, kde jsou používány [k]. Oba muži a ženy jsou předmětem piropos, a jejich struktura se stala přímější a vábivým, např.“Estas para chuparte los dedos, sos un bonbon,“ [Jste prst-lízání dobré, bonbon], nebo „Que curvas!“ [Co křivky!].

V čem se ulice obtěžování se liší pro Latinas, než ostatní ženy?
Juana Maria Rodriguez: mám hodně smíšený pocity o aktuální diskusi o obtěžování ulice, a jak se to dělá a ne vždy souvisí s tím, co jsme Hispánci mohli nazvat piropos. Součástí je pochopení toho, jak veřejný prostor funkcí. Například, v mnoha částech latinské Ameriky nemusíte vědět, že někdo to říct, „Buenos Dias.“ Ve skutečnosti, to je považováno za zdvořilost, uctivý způsob, jak ocenit někoho na ulici. Jsme vybízeni, abychom se políbit cizince ahoj, když jsme představili; jsme se učili, že být otevřený a společenský. A myslím, že někteří Hispánci, a to jak muži a ženy, stále může myslet na piropos jako další způsob, jak být přátelský nebo pozdravit někoho, s kompliment.

To může opravdu cítit, ohrožující, nebezpečné a represivní, a to zejména, když je něco agresivně požadoval, i když je to jen úsměv.

Problém je, že je to jen muži, kteří si zabírají, že verbální prostor, tak to je skoro, jako kdyby oni jsou tvrdí ulici pro sebe a budou sedět v rozsudku z žen, které se kolem. Tak to opravdu není příjemný kompliment, pokud to jen posiluje heterosexuální mužské moci tvrdit, veřejný prostor. A to může opravdu cítit, ohrožující, nebezpečné a represivní, a to zejména, když je něco agresivně požadoval, i když je to jen úsměv. Bohužel, víme také, že odmítnutí piropo, nebo reagovat určitým způsobem, může být smrtící.
Lani Shotlow Rincon: Anekdoticky, jako Latina, a jako žena, barvy, věřím, že mé ulici obtěžování zkušenosti byly nerozlučně spojená se svou rasu a jsou vztaženy k dominantní stereotypy Latinas jako hypersexualized, exoticized, a existující výhradně pro potěšení mužů. Domnívám se, že pro Latinas a v rámci Latino kultury, historické a kulturní praxe piropos je dominantní způsob, jak vyjádřit mužnost. To dále funguje jako způsob, jak omezit a ovládat prostory, které mají ženy přístup. Oba jsou o projevy moci a část většího problému nerovnosti pohlaví, kde muži objektivizovat ženy uplatnit svou kontrolu nad nimi.
Achugar: Tam je mnoho variací v rámci španělsky mluvící ženy, co se o obtěžování v závislosti na jejich věku, socializaci, zkušenosti, a ideologie. Myslím si, že musíme prozkoumat tyto problémy v způsoby, které uznávají historické spojení mezi jazykem a kulturou. Co je považováno za přijatelné chování ve veřejném prostoru, je připojen k moci zastávají ženy ve společnosti. I přesto, latinskoamerické ženy více politické moci než AMERICKÉ ženy — například, tam byly rekordní počet žen zvolen prezidentem v regionu — muži jsou stále u moci ve většině aspektů života. To je důvod, proč tyto praktiky stále existují, a práva žen ve veřejném prostoru a vyjádření jejich identity jako sexuální objekty se stále diskutuje.

V čem se ulice obtěžování se liší pro sexuální menšiny-identifikovat Latinas?
Rodriguez: to je zase o tom, kdo má pravomoc posuzovat a určit, kdo má nebo nemá patřit do ulice nebo do okolí. Pro lidi, kteří nesedí tradiční definice maskulinity nebo femininity, nebo kdo vědomě pokusit se narušit genderové binární soubory, tyto momenty na chodníku může zdát naprosto děsivé. Proto je důležité, aby vidět spojení mezi genderového obtěžování ulice a jiné formy projevu, jako jsou rasistická nebo homofobní jazyk, které pracují na vyloučení některých lidí z občanské společnosti, slova, které jsou určeny, abyste se cítili nežádoucí a nebezpečné.

Pro lidi, kteří nesedí tradiční definice mužství nebo ženství … tyto okamžiky na chodníku může zdát naprosto děsivé.

Je to čas, aby zákaz piropos? To může být provedeno, nebo by to mělo být provedeno?
Rodriguez: nechci přispět k diskurzu, který je o tom démonizovat nebo horší, kriminalizace, Hispánci a černoši za to, že montáž do standardů slušné bílé maskulinity, protože víme, že jakékoliv úsilí o „zákaz“ nebo kriminalizovat formy obtěžování ulice budou prováděny způsobem, který nepřiměřeně cílové muži barvy. Rasy a třídy mají co do činění s aktuální diskuse, protože i když ženy z barev jsou nejčastěji cíle těchto forem verbální zneužívání, z médií, zobrazení, to často vypadá, jako když jde o ochranu bílé ženy před hrozbami děsivé a sexuálně dravé hnědé a černé muže, aniž by uznal, jak bílí muži oprávnění aktivně popírat ženské reprodukční svobody, rovné mzdy, denní péče, a přístup do dalších veřejných statků a veřejných prostranství. Ty jsou skryté, ale stejně nebezpečné formy sexuální obtěžování, které je potřeba také řešit.
Achugar: V této době, existuje několik sociálních hnutí, které se objevily v místech, jako je Argentina a Chile, kde jsou ženy požadující právní ochrany z ulice obtěžování. Tyto pohyby chcete regulovat to, co může být řekl, aby ženy ve veřejném prostoru. Došlo také k úsilí, aby vzdělávat veřejnost o tom, jak se tyto diskurzivní praktiky postihují ženy prostřednictvím reklamní kampaně a pouliční plakáty. Řekl bych, že to bude těžké regulovat řeč, ale vzdělávací kampaně zaměřené na sexismus v jazyce mít nějaké pozitivní výsledky. Ve Španělsku, například, tam jsou explicitní programy zaměřené na zvyšování povědomí a poskytování alternativní způsoby, jak reprezentovat ženy a sociálních rolí. Věřím, že jazyk a kultura jsou neoddělitelně spojeny, takže mění způsob, jakým mluvíme, může mít dopad na naši kulturu.
Nicméně, to je důležité si uvědomit, že to, co představuje obtěžování není pro všechny stejná. Tyto praktiky mají co do činění s další power dynamics, které jsou stále na místě. Proměna rolí muže a ženy ve společnosti vyžaduje víc než jen změnu diskurzu, praxe jako piropos.
Shotlow Rincon: Vzhledem k historické dědictví piropos, myslím, že to je velmi důležité řešit, že tyto činy, které byly kdysi považovány za romantické a poetické, než 20. století není místo, ani kontextu, v moderním světě, a to, že nyní, ve skutečnosti, mají škodlivé účinky na ženy je schopnost cítit bezpečně a pohodlně ve veřejných prostorách. Jednou můžeme rozvíjet toto obecné porozumění, můžeme vzdělávat lidi o realitě v praxi a proč to musí být odstraněny.
Můžeme se také podívat, zda zákony o knihách adekvátně chránit ženy. Nástroje sady jako Znát svá Práva: Ulice Obtěžování a Lawcan pomoci ženy vědí, zákonnosti, okolní ulice obtěžování v USA a slouží jako cenný zdroj pro oběti činit informovaná rozhodnutí o tom, jak nahlásit obtěžování chování. Poté, co jsme získali více hlasů tento problém vyřešit, můžeme shromáždit, aby se zasadila o více právních předpisů a zdrojů, které slouží a chrání Hispánky a ženy barvy.

Jak můžeme snížit některé z negativních vedlejších účinků piropos?
Shotlow Rincon: vřele doporučuji, že nejlepší způsob, jak se vyrovnat s negativní účinky, je mluvit o své zkušenosti. Zda si půjčit svůj hlas veřejně, nebo jen přítele nebo člena rodiny, je důležité, že žena mluví skrze své zkušenosti a vyjadřuje své myšlenky a pocity o tom. Přejeme si, aby jsme byli schopni mluvit až v okamžiku, nebo mít „perfektní“ odseknout, ale když už mluvíme o své zkušenosti, posiluje, že máte hlas, máte zkušenosti, a účinky, které piropos jsou velmi reálné.
Také jsem osobně zjistil, že pro mě, nejlepší způsob, jak se vyrovnat s obtěžování má být aktivistou proti praxe. Cítil jsem se velmi zmocněna prostřednictvím práce s práva žen organizace a obhajovat na konci ulice obtěžování. Díky této práci, jsem schopen mít hlas, jsem povoleno na zavolanou se na mé ulici agresi, a jsem ticho, jejich vliv na mě.

Napsat komentář